2023-12-14 14:16:41 Unapređenje svijesti o toleranciji i ljudskim pravima „Ne čekaj da ja učinim nešto za tvoja prava. To je tvoj svijet i ti ga možeš promijeniti.“ Malala Yousafzai
Prije početka radionice postavljeni su ciljevi koji su uključivali razumijevanje osnovnih ljudskih prava, promicanje tolerancije i međukulturalnog razumijevanja te poticanje aktivnog sudjelovanja učenika u izgradnji tolerantnog društva. Tijek Radionice Uvod i kontekst Nakon pitanja što je za njih tolerancija, metodom asocijacija te dobivenih odgovora, učenicima su podijeljeni papirići u boji na osnovu kojih su formirane skupine. Aktivnosti Svaka skupina dobila je papir sa zadatcima: Dolazite u novu školu i odabirete tri učenika s kojima biste dijelili klupu i tri učenika s kojima najradije ne biste. Učenici su dobili gotove primjere. Nakon analize i unatoč različitostima, svi su isti po jednom – SVI IMAMO JEDNAKA LJUDSKA PRAVA! Na radionici se govorilo i o povijesti Međunarodnog dana ljudskih prava te istaknula važnost obilježavanja tog datuma. Učenike se poticalo na aktivno sudjelovanje. Predstavljeni su ključni koncepti ljudskih prava i tolerancije. Istraživale su se aktualne teme, koristeći primjere iz stvarnog života. Diskusija je bila otvorena, usmjerena na dijalog i razmjenu mišljenja. Učenici su sudjelovali u raznolikim aktivnostima, npr. igranje uloga vezano za ljudska prava te izrada plakata koji promiču toleranciju. Završili smo radionicu fazom refleksije, gdje su učenici dijelili svoje dojmove, postavljali pitanja i razmatrali načine na koje će primijeniti stečena znanja u svakodnevnom životu. Nakon radionice provedena je evaluacija putem anonimnih anketa. Većina učenika izrazila je zadovoljstvo i istaknuli su kako su stekli novo razumijevanje o ljudskim pravima i toleranciji. Zaključak: Provođenje pedagoške radionice na temu Međunarodnog dana ljudskih prava i tolerancije bilo je uspješno. Učenici su aktivno sudjelovali, postavljali relevantna pitanja te izrazili spremnost primijeniti stečena znanja u svakodnevnim situacijama. Radionica je pridonijela stvaranju pozitivnog okruženja koje potiče poštovanje i toleranciju među učenicima.
Gordana Popović, prof. |
Tehnička i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića |