2023-12-14 14:16:41

Unapređenje svijesti o toleranciji i ljudskim pravima

„Ne čekaj da ja učinim nešto za tvoja prava. To je tvoj svijet i ti ga možeš promijeniti.“

 Malala Yousafzai


Međunarodni dan tolerancije (16. studenoga ) i ljudskih prava (10. prosinca) učenicima pruža jedinstvenu priliku za obrazovanje i podizanje svijesti o važnosti poštovanja različitosti. U skladu s tim, pedagoginja Gordana Popović 12. prosinca održala je pedagošku radionicu u 1. b razredu. Takav način rada može biti izuzetno učinkovit alat za poticanje dijaloga, razumijevanja i promicanja univerzalnih vrijednosti ljudskih prava.

 

Prije početka radionice postavljeni su ciljevi koji su uključivali razumijevanje osnovnih ljudskih prava, promicanje tolerancije i međukulturalnog razumijevanja te poticanje aktivnog sudjelovanja učenika u izgradnji tolerantnog društva.

Tijek Radionice

Uvod i kontekst

Nakon pitanja što je za njih tolerancija, metodom asocijacija te dobivenih odgovora, učenicima su podijeljeni papirići u boji na osnovu kojih su formirane skupine.

Aktivnosti

Svaka skupina dobila je papir sa zadatcima:

Dolazite u novu školu i odabirete tri učenika s kojima biste dijelili klupu i tri učenika s kojima najradije ne biste. Učenici su dobili gotove primjere. Nakon analize i unatoč različitostima, svi su isti po jednom – SVI IMAMO JEDNAKA LJUDSKA PRAVA!

Na radionici se govorilo i o povijesti Međunarodnog dana ljudskih prava te istaknula važnost obilježavanja tog datuma. Učenike se poticalo na aktivno sudjelovanje. Predstavljeni su ključni koncepti ljudskih prava i tolerancije. Istraživale su se aktualne teme, koristeći primjere iz stvarnog života. Diskusija je bila otvorena, usmjerena na dijalog i razmjenu mišljenja.

Učenici su sudjelovali u raznolikim aktivnostima, npr. igranje uloga vezano za ljudska prava te izrada plakata koji promiču toleranciju. Završili smo radionicu fazom refleksije, gdje su učenici dijelili svoje dojmove, postavljali pitanja i razmatrali načine na koje će primijeniti stečena znanja u svakodnevnom životu.

Nakon radionice provedena je evaluacija putem anonimnih anketa. Većina učenika izrazila je zadovoljstvo i istaknuli su kako su stekli novo razumijevanje o ljudskim pravima i toleranciji.

Zaključak: Provođenje pedagoške radionice na temu Međunarodnog dana ljudskih prava i tolerancije bilo je uspješno. Učenici su aktivno sudjelovali, postavljali relevantna pitanja te izrazili spremnost primijeniti stečena znanja u svakodnevnim situacijama. Radionica je pridonijela stvaranju pozitivnog okruženja koje potiče poštovanje i toleranciju među učenicima.

 

Gordana Popović, prof.


Tehnička i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića