2022-12-12 10:24:52

Erasmus u Ruđerici – Kulturne vrijednosti: lojalnost, patriotizam i dobrota

Lojalnost, patriotizam i dobrota kulturne su vrijednosti i teme projektnih aktivnosti koje su se provodile u našoj školi od 28. 11. do 2. 12.2022.  
Naša Škola bila je domaćin Erasmus projekta KA229, školska partnerstva, pod nazivom „Culture Covers Values“, a u goste su nam došli nastavnici i učenici iz: Latvije, Sjeverne Makedonije, Turske i Portugala. Uz koordinatoricu projekta profesoricu Tamaru Kapraljević te profesore Ozanu Vignjević, Igora Grubišića, Marijana Jovičića i Sanju Mršo Stančić, u projektnim aktivnostima našeg domaćinstva sudjelovalo je i dvanaest naših učenika iz različitih razreda. 

Nakon programa dobrodošlice u ponedjeljak u Školi, koji je priredio profesor Igor Grubišić u suradnji s učenicima Karlom Zrakićem i Larom Šimić koji su vodili program te Mirelom Kamenar koja je svojom prezentacijom upoznala naše goste s ljepotama naše zemlje i grada, uslijedio je sat hrvatskoga jezika (s naglaskom na patriotizam), koji je priredila profesorica Sanja Mršo Stančić s učenicima Alenom Osmanagićem i Emom Pichler iz 2. razreda. Službeni dio u Školi završili smo europskim ručkom, gdje su svi sudionici donijeli svoje specijalitete i predstavili ih. Po završetku službenog dijela uputili smo se u centar grada gdje nas je dočekala vodičica Renata i svi zajedno krenuli smo u turistički obilazak grada.

U utorak smo se zaputili u Baranju, u mjesto Draž gdje se nalazi imanje „Carev podrum“ kako bismo ostvarili kulturnu vrijednost lojalnost. Naš domaćin ujedno je i posljednji gajdaš u Lijepoj Našoj, koji nas je upoznao s tradicionalnim načinima prerade kukuruza te s glazbalima poput gajdi i duda. Osim razgovora o tradiciji i glazbalima probali smo domaće specijalitete poput kolača od kukuruza te masni kruh s crvenom paprikom, počastili smo se čajem, turskom kavom, toplom logorskom vatrom i prekrasnim krajolikom. Našu tradicijsku priču završili smo posjetom „Baranjskoj kući“ u Karancu, gdje smo prošetali Ulicom zaboravljenog vremena.

Odlazak u Vukovar – simbol hrvatskog zajedništva – povezujemo s kulturnom vrijednosti patriotizma. Prvo smo posjetili mistični svijet Vučedola ili Pariza Neolitika. Muzej vučedolske kulture jedinstven je po tome što je posvećen samo jednoj prapovijesnoj kulturi, a vučedolska kultura posebno je značajna za vukovarski kraj. Naš posjet nastavili smo obilaskom grada Vukovara, Vukovarskog vodotornja i Memorijalnog groblja žrtava iz Domovinskog rata, gdje postajemo bespomoćni i jedino što možemo je pokloniti im se. Zajedno s našim partnerima odali smo počast žrtvama.

Četvrtak smo proveli u izradi zajedničkog kalendara posvećenog svim kulturnim vrijednostima koje se obilježavaju tijekom godine u svim zemljama. Voditelj radionice bio je profesor Marijan Jovičić s učenicima Rokom Turićem i Rokom Jovičićem. Nakon ručka uslijedio je drugi dio aktivnosti koji je bio usmjeren na posljednju kulturnu vrijednost ove mobilnosti, a to je dobrota. Na inicijativu profesorice Ozane Vignjević, u suradnji s Udrugom izviđača Slavonski hrast, osmišljena je i dogovorena volonterska aktivnost – pomoć pri uređenju izviđačkog prostora na jezeru Bajer. Na kraju aktivnosti vesela ekipa okupila se oko logorske vatre gdje su pekli kolačiće od sljeza i pjevali.

Petak, dan rastanka. Nastavili smo s radionicama u Školi. Zadatak je bio izraditi video koji bi citatima, fotografijama ili drugim materijalima prikazao ciljane kulturne vrijednosti. Zabavu, druženje i evaluaciju tjedna odradila je učenica Sara Bilić iz 4. a razreda s profesoricom Ozanom Vignjević. Na kraju, zajedno smo pogledali završena videa, podijelili poklone i certifikate te tako završili još jednu uspješnu mobilnost u našoj školi.

Koordinatorica projekta Tamara Kapraljević, prof.

 

„Bila mi je čast sudjelovati u ovom projektu. Kao maturant ispunila sam svoje zadnje projektno iskustvo srećom i znanjem. Probala sam tradicionalnu kuhinju ostalih država, učila goste hrvatski jezik, plesala i pjevala uz njih, sudjelovala u aktivnostima i zadatcima te predano usavršavala svoje znanje. Usavršavala sam svoje znanje iz engleskog jezika i poznavanja tehnologije izradom digitalnog kalendara i videa. Od ovog Erasmus projekta pamtit ću dobru zabavu i naravno prijatelje koje sam kroz projekt stekla; toliko ljubavi, pažnje i razumijevanja i k tome sve to na jednom mjestu. Svaki dan bio je posebna priča za sebe, svaki dan bio je jedna prekrasna uspomena. Žao mi je što je svemu došao kraj, ali znam da ćemo se opet jednom negdje sresti.“ – Sara Bilić, 4. a


Tehnička i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića