2015-12-12 09:15:16

Provedba programa prevencije ovisnosti

Posljednjih se godina sve više govori o povećanom korištenju najrazličitijih sredstava ovisnosti među djecom i mladima te se pokušavaju pronaći različita rješenja tog problema. Jedno je od rješenja provođenje Školskog preventivnog programa - aktivnosti za sprječavanje korištenja sredstava ovisnosti među djecom i mladima. Svrha je tog programa senzibilizacija učenika, roditelja i nastavnika za navedeni problem, uspostavljanje sustavne prevencije, promocija preventivnog i zaštitnog djelovanja uz razvijanje socio-emocionalnih vještina kod djece i mladih, podizanje razine samosvijesti o odgovornosti u očuvanju vlastitog i tuđeg zdravlja i sigurnosti, sprječavanje pojave ovisnosti te ublažavanje i otklanjanje njegovih posljedica.

U našoj školi, već treću godinu, Odjel prevencije pri Uredu načelnika PU osječko-baranjske provodi više preventivnih projekata.

Koncept rada jednostavan je: razrednici procjenjuju koja bi tema učenike zanimala i navela na pozitivnu promjenu ponašanja.

U prvom polugodištu školske godine 2015./2016. odlučili smo se za provedbu teme „Ovisnost i zlouporaba droga“. U četvrtak, 3. prosinca gospodin Ivan Pakšić, zaposlenik Policijske uprave, održao je dva interaktivna predavanja na spomenutu temu. S njim su se susreli učenici prvih razreda i njihovi nastavnici, a naglasak je stavljen na jačanje zaštitnih činitelja na svim razinama s ciljem osiguravanja kvalitetnog rasta, razvoja, prilagodbe i sazrijevanja novih naraštaja u sigurne, prilagođene, uspješne i sretne, a samim time i zdrave osobe.

 Radionice su održane u okviru projekta „Legiranje, ne drogiranje" čiji je cilj smanjenje konzumiranja sredstava ovisnosti i rizičnih ponašanja, rano otkrivanje konzumenata i ovisnika, otkrivanje i suzbijanje preprodaje droga u školi i oko nje, stvaranje većeg osjećaja sigurnosti među mladima te smanjenje dostupnosti svih oblika ovisnosti u školskom okruženju.

Valja napomenuti kako se koncept suradnje škole i policijske uprave pokazao iznimno uspješnim jer senzibilizacijom učenika možemo modificirati njihovo ponašanje, ali im i pomoći u osvješćivanju toga kako su oni ti koji se svakodnevno nalaze pred slobodom izbora između pozitivnog i negativnog modela ponašanja. Uz to, dobro je reći kako su upravo učenici ti koji navode da su suradnjom i predavanjima iznimno zadovoljni.

                                                                             Gordana Popović, prof.


Tehnička i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića