« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
„Ne čekaj da ja učinim nešto za tvoja prava. To je tvoj svijet i ti ga možeš promijeniti.“
Malala Yousafzai
Međunarodni dan tolerancije (16. studenoga ) i ljudskih prava (10. prosinca) učenicima pruža jedinstvenu priliku za obrazovanje i podizanje svijesti o važnosti poštovanja različitosti. U skladu s tim, pedagoginja Gordana Popović 12. prosinca održala je pedagošku radionicu u 1. b razredu. Takav način rada može biti izuzetno učinkovit alat za poticanje dijaloga, razumijevanja i promicanja univerzalnih vrijednosti ljudskih prava.
Prije početka radionice postavljeni su ciljevi koji su uključivali razumijevanje osnovnih ljudskih prava, promicanje tolerancije i međukulturalnog razumijevanja te poticanje aktivnog sudjelovanja učenika u izgradnji tolerantnog društva.
Tijek Radionice
Uvod i kontekst
Nakon pitanja što je za njih tolerancija, metodom asocijacija te dobivenih odgovora, učenicima su podijeljeni papirići u boji na osnovu kojih su formirane skupine.
Aktivnosti
Svaka skupina dobila je papir sa zadatcima:
Dolazite u novu školu i odabirete tri učenika s kojima biste dijelili klupu i tri učenika s kojima najradije ne biste. Učenici su dobili gotove primjere. Nakon analize i unatoč različitostima, svi su isti po jednom – SVI IMAMO JEDNAKA LJUDSKA PRAVA!
Na radionici se govorilo i o povijesti Međunarodnog dana ljudskih prava te istaknula važnost obilježavanja tog datuma. Učenike se poticalo na aktivno sudjelovanje. Predstavljeni su ključni koncepti ljudskih prava i tolerancije. Istraživale su se aktualne teme, koristeći primjere iz stvarnog života. Diskusija je bila otvorena, usmjerena na dijalog i razmjenu mišljenja.
Učenici su sudjelovali u raznolikim aktivnostima, npr. igranje uloga vezano za ljudska prava te izrada plakata koji promiču toleranciju. Završili smo radionicu fazom refleksije, gdje su učenici dijelili svoje dojmove, postavljali pitanja i razmatrali načine na koje će primijeniti stečena znanja u svakodnevnom životu.
Nakon radionice provedena je evaluacija putem anonimnih anketa. Većina učenika izrazila je zadovoljstvo i istaknuli su kako su stekli novo razumijevanje o ljudskim pravima i toleranciji.
Zaključak: Provođenje pedagoške radionice na temu Međunarodnog dana ljudskih prava i tolerancije bilo je uspješno. Učenici su aktivno sudjelovali, postavljali relevantna pitanja te izrazili spremnost primijeniti stečena znanja u svakodnevnim situacijama. Radionica je pridonijela stvaranju pozitivnog okruženja koje potiče poštovanje i toleranciju među učenicima.
Gordana Popović, prof.