« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Prošloga polugodišta naša škola pridružila se projektu pod nazivom „Nachhaltig aktiv! – Gestalte deine Umwelt“ („Aktivno održivo! Oblikuj svoje okruženje“) u organizaciji Goethe Instituta Hrvatska. Sam projekt sastoji se od nekoliko faza. U prvoj fazi na nastavi fakultativnog Njemačkog jezika i dodatne nastave iz Njemačkog jezika učenici su se upoznavali s temom održivosti te su proširivali vokabular vezan za temu.
Zatim je u drugoj fazi 23. listopada 2023. održana kreativna radionica koju su provodile u ime Goethe Instituta uvijek susretljive i za suradnju spremne Yvonne Klietz, savjetnica za nastavu, i dr. Kata-Szilvia Bartalis sa Sveučilišta Babes-Bolyai u Klausenburgu, Odsjeka za pedagogiju i didaktiku njemačkog jezika. Tako je u suradnji s učenicima II. gimnazije Osijek nastala priča koja govori o mladim ljudima iz budućnosti koji s čuđenjem razmišljaju o ponašanju današnjeg čovječanstva i čine promjene kako bi Zemlju i naše živote na Zemlji učinili prikladnim za budućnost. U sklopu svake radionice nastao je kratak videouradak koji prikazuje različite vidove održivosti, a same radionice provedene su u dvanaest osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj.
U završnoj fazi po dvoje učenika iz svake škole imalo je priliku predstaviti svoje videopriče, kao i prenijeti svoje ideje i pitanja proizašla iz radionica i samog projekta svim sudionicima projekta, kulturnoj referentici pri Njemačkom veleposlanstvu u Republici Hrvatskoj gđi Katji Kuceji te gospodinu Matku Šišku iz udruge ZMAG, voditelju Recikliranog imanja i Akademije prirodnog graditeljstva. Našu su školu na okruglom stolu predstavljali učenici 1. b razreda Nina Conjar i Fran Ćučić, u pratnji svoje mentorice Tamare Kapraljević.
Cilj je projekta bio omogućiti učenicima kritički razmišljati o budućnosti te da učenici shvate važnost intervencije i djelovanja za održivost. Željelo se probuditi njihovu kreativnost i predanost budućnosti vrijednoj življenja te potaknuti ih na aktivno sudjelovanje u oblikovanju te budućnosti. Vjerujemo kako se u tom naumu i uspjelo te s novim elanom nastavljamo u drugom semestru iščekivati nove aktivnosti u nastavku projekta, a vas pozivamo da pogledate dokumentarni film koji prikazuje tijek provođenja projekta, kao i sve videopriče nastale u okviru projekta.
Tamara Kapraljević, prof.