« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učenici 3. a razreda i učenici koji pohađaju dodatnu nastavu Povijesti početkom nove školske godine imali su priliku sudjelovati u eTwinning projektu koji je objedinio različite školske predmete – Povijest, Biologiju i Sat razrednika. Projekt pod nazivom „My ideal community“ imao je za cilj povezati znanja iz različitih disciplina i razviti kod učenika kritičko mišljenje, istraživačke vještine i timski rad. Projektne aktivnosti s učenicima provodile su profesorice Ana Krmek i Ozana Vignjević, a partnerske zemlje bile su: Turska, Španjolska, Cipar, Rumunjska i Latvija.
Projekt je započeo istraživanjem i posjetom lokalnih povijesnih znamenitosti. Učenici su bili podijeljeni u internacionalne grupe, a svaka je grupa istraživala različita područja. Zadaci su obuhvatili proučavanje društvene strukture, kulture, svakodnevnog života i značajnih događaja. Kroz istraživanje i prezentacije učenici su razvili sposobnost analiziranja povijesnih izvora i kritičkog promišljanja o prošlosti. Nakon povijesnog istraživanja, fokus se prebacio na ekologiju. Učenici su istraživali koje su to ključne ekološke aktivnosti za očuvanje okoliša (poput zaštite okoliša, reciklaže i uštede energije, sadnje drveća, izradu školskog vrta…), a na Satima razrednika učenici su imali priliku reflektirati o svom radu i iskustvima stečenima tijekom projekta. Održane su diskusije o važnosti timskog rada, komunikacije i suradnje. Učenici su dijelili svoja razmišljanja o tome kako su se osjećali tijekom različitih aktivnosti, što su naučili i na koji su način doprinijeli svojim grupama.
Jedna od ključnih aktivnosti projekta bila je izrada i oslikavanje zajedničkog platna na kojem je svaka partnerska zemlja oslikala jedno polje. Svaka je zemlja koristila svoje umjetničke stilove i tehnike kako bi prikazala povijesno-kulturni dio svog grada/baštine. Platno je tako postalo jedinstveni mozaik koji predstavlja bogatstvo i raznolikost kulturnih nasljeđa svake zemlje. Ova aktivnost ne samo da je potaknula kreativnost i timski rad među učenicima već je i omogućila razmjenu kulturnih iskustava i produbljivanje svijesti o važnosti očuvanja kulturne baštine.
Projekt „My ideal community“ pokazao se kao izuzetno uspješan i inspirativan način integracije različitih predmeta u školskom kurikulumu. Učenici su kroz ovaj projekt razvili ne samo svoja znanja i vještine već i osjećaj za timski rad i važnost međusobne suradnje.
Profesorice Ana Krmek i Ozana Vignjević