« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Posljednjih se godina sve više govori o povećanom korištenju najrazličitijih sredstava ovisnosti među djecom i mladima te se pokušavaju pronaći različita rješenja tog problema. Jedno je od rješenja provođenje Školskog preventivnog programa - aktivnosti za sprječavanje korištenja sredstava ovisnosti među djecom i mladima. Svrha je tog programa senzibilizacija učenika, roditelja i nastavnika za navedeni problem, uspostavljanje sustavne prevencije, promocija preventivnog i zaštitnog djelovanja uz razvijanje socio-emocionalnih vještina kod djece i mladih, podizanje razine samosvijesti o odgovornosti u očuvanju vlastitog i tuđeg zdravlja i sigurnosti, sprječavanje pojave ovisnosti te ublažavanje i otklanjanje njegovih posljedica.
U našoj školi, već treću godinu, Odjel prevencije pri Uredu načelnika PU osječko-baranjske provodi više preventivnih projekata.
Koncept rada jednostavan je: razrednici procjenjuju koja bi tema učenike zanimala i navela na pozitivnu promjenu ponašanja.
U prvom polugodištu školske godine 2015./2016. odlučili smo se za provedbu teme „Ovisnost i zlouporaba droga“. U četvrtak, 3. prosinca gospodin Ivan Pakšić, zaposlenik Policijske uprave, održao je dva interaktivna predavanja na spomenutu temu. S njim su se susreli učenici prvih razreda i njihovi nastavnici, a naglasak je stavljen na jačanje zaštitnih činitelja na svim razinama s ciljem osiguravanja kvalitetnog rasta, razvoja, prilagodbe i sazrijevanja novih naraštaja u sigurne, prilagođene, uspješne i sretne, a samim time i zdrave osobe.
Radionice su održane u okviru projekta „Legiranje, ne drogiranje" čiji je cilj smanjenje konzumiranja sredstava ovisnosti i rizičnih ponašanja, rano otkrivanje konzumenata i ovisnika, otkrivanje i suzbijanje preprodaje droga u školi i oko nje, stvaranje većeg osjećaja sigurnosti među mladima te smanjenje dostupnosti svih oblika ovisnosti u školskom okruženju.
Valja napomenuti kako se koncept suradnje škole i policijske uprave pokazao iznimno uspješnim jer senzibilizacijom učenika možemo modificirati njihovo ponašanje, ali im i pomoći u osvješćivanju toga kako su oni ti koji se svakodnevno nalaze pred slobodom izbora između pozitivnog i negativnog modela ponašanja. Uz to, dobro je reći kako su upravo učenici ti koji navode da su suradnjom i predavanjima iznimno zadovoljni.
Gordana Popović, prof.