« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Vođen Konfucijevom mišlju „Reci mi i zaboravit ću. Pokaži mi i možda ću zapamtiti. Uključi me i razumjet ću.“ u Hrvatskoj od 2001. godine djeluje Kazališni studio, predvođen glumačkim i bračnim parom Darko Kavain i Nerma Kreso-Kavain.
Ova umjetnička organizacija radi na popularizaciji kazališne umjetnosti i kulture, posebno među djecom i mladima, a na poziv naše profesorice Hrvatskoga jezika Jasne Sudarić 20. studenoga 2018. prvi su put gostovali u našoj školi i održali predstavu-radionicu za učenike 3. g, 3. p i 3. e razreda.
Upravo ciklus predstava-radionica pod zajedničkim nazivom „All the
World's a Stage / Sav svijet je pozornica“ program je koji Kazališni studio ostvaruje u suradnji sa školama, a za naše su učenike pripremili Shakespearea i elizabetansko kazalište.
Našu učenici-glumci Igor, Katarina, Vedran, Ana-Maria i Šime hrabro su zakoračili na improviziranu scenu i osjetili, bar na nekoliko minuta, kako je to biti glumac. Koliko su se dobro snašli, potvrdio je i veliki pljesak i oduševljenje svih okupljenih, a zadovoljstvo ovakvim načinom rada učenici su iskazali i pisanim dojmovima koji svi upućuju na isti zaključak – učenici vole kazalište, samo im treba dati priliku da ga osjete i dožive. Hvala glumcima Nermi i Darku i našoj profesorici Sudarić, koji su im ovoga puta to i omogućili.
„Predstava nam je pružila vrlo rijetku priliku da osjetimo kako je to uživjeti se u ulogu glumca, odnosno omogućila nam je da se iskušamo u izražavanju osjećaja. Upravo je to razlog zašto mi se ova interaktivna predstava svidjela i bila zanimljivija od klasične predstave. Kao sudionik u jednom od činova shvatio sam da glumci moraju prebroditi veliku količinu treme i nervoze u kratkom vremenu.“
Vedran Gostić, 3. e
„Najviše me dojmilo što su se uključivali i učenici. Bilo je jako edukativno, kao da smo imali malu školu glume. Naučili smo nešto novo, a pritom se i zabavili.“
Tea Vučković, 3. e
„Očekivao sam da će predstava biti dosadna, ali zbog interakcija s drugim učenicima bilo je zanimljivo. Također je bilo zanimljivo čuti i nešto više o glumi i kazalištima u Shakespearovo vrijeme. Imali smo priliku i naučiti neke glumačke vještine. Smiješno je bilo vidjeti kako to na sceni izgleda kada se izgovara tekst bez ekspresija i emocija.“
Petar Tivanovac, 3. e
„Na početku sam iskreno mislila da će biti dosadno, ali kad su jednog učenika pozvali na scenu da glumi zajedno s glumcima, postalo mi je jako zanimljivo. Zatim, kako su se naši učenici izmjenjivali na sceni, sve više sam uživala te me na kraju, i stomak zabolio od smijeha!“
Ana Šipalo, 3. e
„Na prvi dojam sve mi se činilo vrlo čudno. Nisam bio siguran što se događa sve dok nam glumci nisu počeli objašnjavati što će nam i kako prikazati. Naučili su nas puno toga o glumi u 16. stoljeću. Svidio mi se njihov pristup te što su odabirali učenike i učenice da sudjeluju u glumi, zajedno s njima.“
Ivan Šoštarić, 3. e
„U predstavi mi je bilo zanimljivo što su glumci uključivali učenike u predstavu te što su se trudili pokazati kako izraziti osjećaje iz Shakespearovih stihova.“
Ivona Abramović, 3. e
„Predstava mi se jako svidjela. Bilo je zanimljivo i smiješno vidjeti druge učenike kako glume. Svidjelo mi se što je bilo poučno i što su glumci komunicirali s nama. Voljela bih ponovno gledati ovakav tip predstave.“
Maja Kresonja,3. p
„Predstava mi se jako svidjela, posebno me se dojmilo što su glumci nas (publiku) uključivali u predstavu. Ovakav način olakšao nam je razumijevanje Shakespeareovih književnih djela. Glumci su bili pristupačniji nego u klasičnim predstavama te su nam pokazali da se uz manje rekvizita može izvesti odlična predstava.“
Dorotea Horvat, 3. p
„Predstava je bila jako zanimljiva i posebno me se dojmio muški glumac koji je i neke inače dosadne informacije učinio zanimljivim, poučnim i lako pamtljivim. Svidjelo mi se što su uključivali učenike te tako predstavu učinili puno zanimljivijom. Jako mi se svidio ovakav pristup predstavi jer su glumci pristupačniji te sam gledajući dramske prizore dobila osjećaj kao da se glumci obraćaju pojedincu. Voljela bih da ima više ovakvih predstava u školi.“
Barbara Ivančić, 3. p
„Oduševljena sam predstavom. Za razliku od ostalih predstava koje sam gledala napokon nam je pruženo nešto drugačije. Jako mi se svidjelo što smo mi cijelo vrijeme bili uključeni u razgovor i glumu s glumcima. Iako su bila samo dva glumca, imali su odličnu komunikaciju s nama te sam cijelo vrijeme bila koncentrirana i pažljivo slušala. Mogu reći da su osvojili svu moju pažnju. Najviše mi se svidjelo kako su dočarali Shakespeareovo kazalište da sam se osjećala kao da sam zapravo tamo. Voljela bih da je više ovakvih zanimljivih i poučnih predstava koje u meni stvaraju želju za odlaskom u kazalište.“
Lucija Purgar, 3. b