« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Naša škola je raritet među srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama, specifična između ostalog - po rijetkom spoju gimnazijskog i strukovnih programa. Samim tim, već na prvi pogled nameće se činjenica kako je to škola velikog potencijala i velikih mogućnosti. Ove školske godine, nakon relativnog „zatišja“ krenulo se u aktivnosti različitog tipa s vrlo jasnim ciljevima a to su: profiliranje škole kao kvalitetnog obrazovnog brenda, obnova postojećih odgojno-obrazovnih sadržaja kao i unaprjeđenje postojećih te vrlo naglašeni rad na područjima ekologije i ekološke svijesti te volontiranja kao suvremene visoko društvene, etičke, humane i egzistencijalne vrijednosti. Projektni tim za promidžbene, eko i volonterske aktivnosti čine profesori Davor Juričić, Silvija Vučković, Ljiljana Vidović i Gordana Popović.
No, to nisu jedine aktivnosti jer s njima ne počinje sve niti dovršava, već one žele biti jedan kvalitetan iskorak prema suvremenim izazovima, žele oplemeniti sveukupnost obrazovne zbilje i podići sveukupnu razinu školstva čemu se - prema osam kompetencija Vijeća ministara EU - nastoji težiti te iste u praksi i ostvariti. Stoga, vrijedno je i izuzetno važno spomenuti kako se i na taj način ova škola uključuje i jedan puno širi projekt a to je Obrazovanje i odgoj za održivi razvoj pokrenut od strane Kulturkontakta, Austrija i u okviru europske integracije što je u nekim zemljama EU višegodišnja pozitivna praksa.
Još prilikom upisa u ovu školsku godinu, bili smo vrlo ugodno iznenađeni interesom učenika jer je bio zaista velik. U prilog tome govori činjenica da smo škola s najboljim upisom u prvom upisnom roku u gradu Osijeku, te da potrebe za drugim rokom nije ni bilo. To nam je poslalo jasan znak – učenici, ali i njihovi roditelji te lokalna zajednica jasno su prepoznali ponudu ove škole i odlučili poći tim putem svog ljudskog i profesionalnog sazrijevanja tijekom iduće četiri godine – kaže projektni tim. – To nam je nametnulo svijest da je potreba sve odgovornijeg rada s učenicima u okviru sredine u kojoj živimo veća nego ikad do sada upravo radi vremena u kojem živimo i izazova koje ono stavlja pred nas – dodaju te navode kako su upravo iz tih razloga ove školske godine pokrenute mnogobrojne i različite aktivnosti. Neizostavno je spomenuti kako je prošlih godina vrlo uspješan i plodan rad na području građanskog odgoja i volonterstva bio angažman prof. Gordane Popović i prof. Jasne Sudarić, koje su s nekoliko učenika uspostavile suradnje s Volonterskim centrom Osijek, uključile se u mrežu centara, osmislile projekt Građanin s kojim su imale vrlo uspješne prezentacijske nastupe na nacionalnoj razini (Vlada RH, Sabor RH) ali i izvan Republike Hrvatske. Time su postavile temelje jednom posebnom segmentu građanskog odgoja – volontiranju kao obliku izgradnje zajednice ali i pojedinaca samih.
Jedan od najvećih problema s kojim se susrećemo jest činjenica kako ovu školu još uvijek veliko mnoštvo ljudi doživljava u vidu njenog prijašnjeg identiteta – a to je da smo bili Kemijska, Tehnološka,… Još je uvijek simpatično i kompromisno kada netko kaže – Ruđerica, jer to je najveća istina i najmanja greška. No, od ove školske godine posebno se posvećujemo aktivnostima koje će ljudima našu školu – Ruđericu – približiti, jasno profilirati, lokalnu zajednicu i medije senzibilizirati na činjenicu kako u gradu Osijeku postoji još jedna vrlo kvalitetna škola za buduća vremena.
Od početka ove školske godine, učinjeno je sljedeće. Pokrenuta je projektna akcija pod nazivom "Zbrinimo otpad – upustimo se u eko-pustolovinu“ koja je zamišljena kao spoj praktične i edukativne dimenzije – i u školi, izvan nje ali i u dijelu grada, pa čak i šire. Ideja je došla na seminarima Obrazovanja i odgoja za održivi razvoj. Projekt je u duhu naše škole (jer se u njoj obrazuju i ekološki tehničari) i bavi se odvojenim prikupljanjem otpada. Polazište nam je bilo da se - osim manjeg dijela papira - sve baca u koševe za komunalni otpad, a dio povratne ambalaže odnosi i refundira prema svojoj nominalnoj otkupnoj vrijednosti. Neki od ciljeva su sljedeći: razvrstati otpad i dobiti koristan otpad. Organski otpad kompostirati u dvorištu škole, zatim papir, plastične čepove i vrećice prodati otkupljivačima, a isto tako i boce. Želimo time još više podići svijest učenika i kolega o zbrinjavanju otpada i uređenju okoliša škole a jednako tako i uspostaviti kvalitetniju dugoročnu suradnju s lokalnom zajednicom, posebno tvrtkama koje se bave otpadom te unaprjeđenje opće kvalitete života.
Neke od aktivnosti koje smo planirali (i koje su već ili realizirane ili će tek biti) su:
1. Postavljanje kontejnera i uređenje eko-panoa
2. Postavljanje kompostišta
3. Uređenje okoliša i prikupljanje organskog otpada
4. Održavanje uvodnih edukativnih radionica
5. Suradnja s lokalnom zajednicom (Unija papir, Drava International, Unikom, Volonterski centar Osijek itd.)
6. Motiviranje učenika i kolega na odvojeno prikupljanje otpada
7. Objava jasnog cilja: što nabaviti od sredstava dobijenih povratom ambalaže (klimatizacija učioničkog i laboratorijskog prostora, prijenosna računala i projektori,…)
8. Evaluacija rezultata projekta na kraju školske godine
U petak, 21. rujna, u okviru međunarodnog Volonterskog dana, održana je akcija uređenja školskog dvorišta koje je bilo izuzetno zapušteno, i kao takvo izazov za mnoge dnevne i noće zlouporabe (uništavanje školske imovine, opijanje i slično). Prema podacima Volonterskog centra Osijek, tog dana se u sve volonterske akcije uključilo oko 500 volontera, od čega samo u našoj škola oko 200 osoba (učenici, nekoliko profesora, domar). Tijekom cjelodnevne akcije, dvorište je dovedeno u neprepoznatljivo izdanje, a svjedočanstva mnogih prolaznika, roditelja i učenika susjednih škola dovoljna su potvrda veličine i značaja ove akcije.
Ovim putem želimo se svima zahvaliti na angažmanu i podršci bez čega ove akcije ne bi niti bilo. Naglašavamo da je ovo samo prva faza od mnogih u uređenje školskog okružja koja će se u bližoj budućnosti održati. Tako u planu imamo postavljanje samonapajajuće rasvjete, klupa, gredica ljekovitog i začinskog bilja, obnovu trajnica i sistematsku sadnju cvjetnica, povećanje broja držača za biciklove čime želimo popularizirati taj „eko“ način prijevoza, obnovu ograde, fontanu, sadržaje za učenike, vrt za nastavu prirodnih predmeta, ali i ugođaj za održavanje izvanučioničke nastave, i još mnogo toga. Izuzetno je važno zahvaliti tvrtki Bio produkt iz Petrijevaca, gospodinu Mirku Vidoviću i djelatniku Štefanu bez čije dobre volje i usluge motorne pile od uređenja dvorišta zaista ne bi bilo ništa.
U holu Ruđerice od početka rujna mjeseca postoji i eko kutak koji su, skupa s vrijednim učenicima, posložili prof. Gordana Popović i prof. Davor Juričić, te i ostale kolege koje su se zdušno uključile u postavljanje kanti za skupljanje boca, čepova i papira predvođeni prof. Vučković i prof. Vidović.
Jasno, sve to bi bilo „upola vrijedno“ da se ne dokumentira i ne objavljuje. U tu svrhu je i pokrenuta facebook stranica škole koja vrlo ažurno prati sve događaje, iste dokumentira i na nove poziva. Pokazalo se da je taj suvremeni oblik komunikacije kroz društvenu mrežu odličan i vrlo učinkovit jer pruža brzu izmjenu informacija učenika sa školom, lokalnom zajednicom, mnogim privatnim i javnim institucijama, pojedincima iz svih kategorija i zanimanja,…
Spomenuti profesori se nedavno sudjelovali i na stručnom seminaru u Zagrebu u organizaciji Kultur Kontakta (Austrija) s ciljem usavršavanja i postizavanja što bolje kompetencije za postojeće projektne aktivnosti, ali jednako tako i sve buduće. Od upravo tih budućih spomenimo zainteresiranost za instalaciju solarnih panela („zelena energija“), humanitarne akcije kontinuiranog tipa, pomoć socijalno potrebnim sugrađanima, suradnja s mnogim kulturnim i visokoobrazovnim ustanovama,… O svemu tome, puno se više može pogledati u školskom Kurikulumu ove škole na njezinoj web stranici.
Zadnje vrijeme donosi nam pregršt informacija koje pokazuju da nam je izvjesna strategija budućih vremena takva da ćemo se za mnoga dobra morati boriti na trostruk način: osobnim angažmanom, suradnjom s lokalnom zajednicom i svim njezinim strukturama, kao i okrenutošću prema EU koja nam daje sve više i financijskog poticaja kako bismo uspjeli unaprijediti svoju životnu, radnu i društvenu sredinu. Čini se kako Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića – koja se skrila na kraju grada – sigurno kroči upravo tim putem, ponajprije zahvaljujući potpori ravnateljice prof. Vlaste Opačak i entuzijazmu neumornog projektnog tima profesora koji kažu da su im dva cilja najvažnija: pružiti učenicima ono najbolje, te u tome – ne posustati.
Davor Juričić, prof.