« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učenici prvih razreda dobili su jedan vrlo zanimljiv projektni zadatak iz biologije. Morali smo otići na neko stanište („obični“ park, park prirode, nacionalni park, šumu, livadu i sl.) i na njemu svo teoretsko znanje iz biologije primijeniti u praksi. Kada sam pogledala zadatak, činio mi se strahovito teškim, ali odlaskom na teren shvatila sam koliko je zapravo zanimljiv (iako je ostao djelomično težak). Učenici su podijeljeni u grupe od 3 do 5 osoba. U mojoj grupi bili su David Czersky-Hafner, Bernard Kovač, Luka Štark i Petar Vukelić.
Odlučili smo posjetiti Park prirode Kopački rit jer je vrlo zanimljiv, ima relativno veliku površinu (zapanjujućih 23.126,29 ha), a poznat je i po obilju različitih biljnih i životinjskih vrsta (čak 80% vrsta ptica u Hrvatskoj nalazi se u Kopačkom ritu). Morali smo pronaći hranidbene lance i povezati ih u hranidbenu mrežu, uz pomoć biocenometra izračunati brojnost vrsta u jednom metru kvadratnom te pronaći biljne i životinjske vrste koje obitavaju u navedenom staništu. Podatke smo svrstavali u tablice i na temelju dobivenih podataka napravili prezentaciju. Najviše poteškoća imali smo s pronalaskom životinjskih vrsta, uglavnom zbog hladnog i „tmurnog“ vremena te slikanjem pronađenih vrsta (nemamo profesionalnu opremu pa smo većinom morali preuzeti slike s interneta i pravilno navesti njihov izvor/autora). Također, relativan problem predstavljalo nam je i identificiranje vrsta (pogotovo biljnih), ali uz pomoć interneta i mnogih knjiga o biljkama, i to smo uspjeli.
Na terenu sam se osjećala kao Indiana Jones, jedino što nisam bila u potrazi za zlatom nego za organizmima.
Tea Kozić, 1.b