« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Digitalna tehnologija i online nastava pružaju nam prilike za nove izazove, kontakte i ostvarenja različitih uspjeha. Koristeći internet, koji je u današnje vrijeme dostupan skoro svakom pojedincu, izloženi smo i različitim metodama njegove zlouporabe. Zbog toga je potreba za preventivnim djelovanjem u Školi od iznimne važnosti, kao i pronalazak posebnih sustava zaštite pojedinaca i skupina mladih.
Obilježavanjem Dana sigurnijeg interneta ukazujemo učenicima na opasnosti neodgovornog korištenja interneta te poučavamo učenike kako zaštititi svoju privatnost.
Pridružili smo se globalnom obilježavanju Dana sigurnijeg interneta i time potaknuli primjenu različitih aktivnosti, što je povezano i s provođenjem Školskog preventivnog programa. Tijekom cijelog tjedna ostvarivali smo ishode međupredmetnih tema građanskog odgoja i IKT tehnologije. Osim školskih, uključili smo se i u aktivnosti udruge „Suradnici u učenju“ i „Centra za nestalu i zlostavljanu djecu“ te sudjelovali i na videokonferenciji „Potraga za boljim internetom“. Nastavnici i učenici imali su mogućnost uključiti se (rješavajući kviz) u interaktivnu potragu za boljim internetom kako bi provjerili svoje znanje o pravilima ponašanja i korištenja interneta.
U sve aktivnosti od 8. do 12. veljače bilo je uključeno stotinjak učenika te desetak nastavnika.
Donosimo dojmove nekoliko sudionika.
„Učenici su sjajno reagirali, sviđa im se, ali bili su i motivirani za uključivanje u kviz jer su postojale primamljive nagrade.“ (riječ nastavnice)
„Učenici su sa zanimanjem izvršili postavljene zadatke i ukazali da je tema izazovna. Svojim pitanjima i iznesenim razmišljanjima pokazali su da o ovom sadržaju imaju i nedoumica, koje mogu biti tema nekih od sljedećih projekata.“ (riječ stručne suradnice)
„Mislim da možemo smanjiti negativan utjecaj društvenih mreža tako da budemo sve manje na mobitelima i računalima i da se sve više družimo vani i na svježem zraku te da se bavimo sportom.“ (riječ učenika)
Nadamo se da će učenici biti pažljivi i odgovorni u donošenju odluka na mreži upravo na način kako su to i istaknuli svojim radovima i ostvarenim aktivnostima.
Gordana Popović, prof.
NOSITELJI |
AKTIVNOSTI |
TRAJANJE |
REZULTATI |
Ozana Vignjević, prof. Tamara Kapraljević, prof. (korelacija Povijesti i Njemačkog jezika) |
Predavanje o sigurnosti na internetu. Glavni upute učenicima na koji način se uključiti u kviz Zajedno za bolji Internet.
|
Dva školska sata |
Učenici 4.a (18) razreda i oni koji su uključeni u eTwining projekte; sudjelovanje u kvizu
|
Mirjam Georgijevski, dipl.inž, (Interentske tehnologije) |
Popisati društvene mreže, navesti namjene tih mreža. Dobra i loša iskustva s korištenjem društvenih mreža. Prikazivanje filma „Socijalna dilema“ (opasnosti na društvenim mrežama |
Tri školska sata |
1.wd (23 učenika ) Bilježenje dojmova |
Tamara Grozdek, mag. psych Gordana Popović, prof. ped. (kolegijalna podrška) |
Upoznaj, prepoznaj i reagiraj (nastavna tema). Razgovor o inicijativi pokretanja dana sigurnijeg interneta, raširenosti moderne tehnologije, prednosti i nedostaci društvenih mreža, posljedica elektroničkog nasilja i primjeri zaštite. |
Jedan školski sat i razgovor nakon uvida |
4.kz ( 23 učenice) Primjeri prepoznavanja i reagiranja u slučaju elektroničkog nasilja |
Gordana Popović, prof. ped Marijan Jovičić, (kolegijalna podrška) (Praktična nastava) |
Pedagoška radionica osmišljena za Dan sigurnijeg interneta. Opće informacije. Svrha obilježavanja. Prednosti i nedostaci društvenih mreža. Elektroničko nasilje, posljedice, odgovornost Interaktivna potraga za boljim internetom. |
Dva školska sata |
3.g (13 učenika) Sudjelovanje u kvizu i izrada tri plakata na temu |
Renato Ergotić, prof. (Informatika) |
Upute učenicima na koji se način uključiti u kviz. Zajedno za bolji Internet |
Po jedan školski sat |
1.e (7 učenika) 1.wd (23 učenika) Sudjelovanje u kvizu |
Biljana Nemet-Borić, ing. elektrotehnike (Informatika) |
Predavanje o sigurnosti na internetu. Upute učenicima na koji način se uključiti u kviz Zajedno za bolji Internet.
|
Jedan sat |
3.kz (26) Sudjelovanje u kvizu |
Dragana Viljanac, dipl. inž. (Poslovna komunikacija) |
Društvene mreže Izrada plakata u skupinama ( pozitivne i negativne strane i kako zaštiti privatnost) |
Dva školska sata |
4.p (20 učenika) Izrada plakata i prezentacija
|
Katarina Jakubec, mag.psych |
Video objavljen na Teamsu za sve učenike https://www.youtube.com/watch?v=WyXIZuYDp4Y |
|
|
Gordana Popović, prof. ped. |
Teorijski tekst namijenjen razrednicima kao prijedlog za sat SRZ-a koji je objavljen na Teamsu |
|
|