« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ovog vikenda Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića bila je domaćin drugom dijelu aktivnosti učenja, podučavanja i osposobljavanja u sklopu Erasmus+ projekta Mein Deutsch ist gut – ich spreche mit Mut: mit erneuerten Methoden Schueler zum Deutschlernen motivieren, dok je prvi dio susreta zbog pandemije koronavirusa održan virtualno tijekom prosinca 2021. godine. Projekt je započet 2019. godine između škola iz Mađarske, Slovačke, Rumunjske, Njemačke i Hrvatske, a ovim susretom projekt se nakon gotovo tri godine privodi kraju.
Cilj je ovog projekta, jednog od rijetkih koji se provodi na njemačkom jeziku, prvenstveno bio promicati učenje njemačkog jezika i motivirati učenike ne samo da se odluče učiti njemački jezik nego i da ostanu ustrajni u tome. Kako u partnerskim zemljama tako i u Hrvatskoj u posljednjih nekoliko godina vrlo je izražen negativan trend da sve manje učenika pohađa nastavu Njemačkog jezika, bilo kao prvog ili drugog stranog jezika. Ovaj projekt bio je naš zajednički pokušaj pružanja otpora tom trendu.
U sklopu projektnih aktivnosti goste smo proveli našim lijepim gradu uz pratnju turističkog vodiča, a u suradnji sa Zajednicom Nijemaca u Osijeku. U prostoru American Cornera Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek organizirana je prigodna radionica na njemačkom jeziku za naše učenike i učenike iz gostujućih škola. U nedjelju smo posjetili Geopark Papuk - prvi hrvatski geopark koji je ujedno i član UNESCO-ove svjetske mreže geoparkova, a za sam kraj ostavili smo posjet i edukaciju u Zoološkom vrtu. Osim što smo imali priliku suočiti se sa svojim strahom od zmija, iznimno smo ponosni što smo kao projektni tim na jednu godinu postali usvojitelji čimpanzice Lu.
Budući da nam je plan da svaka škola sudionik projekta u narednim godinama obnavlja usvojiteljstvo, ovaj projekt nas tako sada povezuje ne samo kao partnere nego i kao „skrbnike“, no najveća je vrijednost ovog projekta ipak to što su se iz njega izrodila prava i iskrena prijateljstva koja ne poznaju ni jezična ni geografska ograničenja. Velika, velika hvala našim učenicima koji su se pokazali kao izvrsni domaćini te su zaista služili na ponos svojim nastavnicima i roditeljima i bili su sjajni ambasadori naše zemlje!
Tamara Kapraljević, prof.