« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Svakog 10. listopada učenici i nastavnici Tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića iz Osijeka obilježavaju Svjetski dan mentalnog zdravlja. Na taj način skrećemo pozornost na važnost njegova očuvanja jer je zaštita mentalnoga zdravlja djece i mladih sastavni dio svakodnevnoga rada odgojno-obrazovnih djelatnika.
Pod mentalnim zdravljem podrazumijeva se skladno funkcioniranje u krugu obitelji, škole, vršnjaka i zajednice te mogućnost dostizanja svojeg punog potencijala i dobrobiti. Mladi tijekom odrastanja i sazrijevanja još uvijek uče kako koristiti svoje sposobnosti da bi uspješno rješavali životne izazove. Smetnje i problemi mentalnoga zdravlja remete to učenje, posljedično narušavajući odnose s vršnjacima, roditeljima i nastavnicima te otežavajući uspješno obavljanje akademskih obveza. Imajući u vidu sve to, u suradnji s Dječjim kreativnim centrom DOKKICA, a povodom obilježavanja Svjetskog dana mentalnog zdravlja, sudjelovali smo u događaju pod nazivom Otvorimo kulise mentalnog zdravlja. Održano je 10. listopada u Kinu Urania s početkom u 11 sati te je prvenstveno namijenjeno srednjoškolskoj populaciji. Budući da smo uključeni u projekt Promijeni pogled. Važan si!, naš 4. n razred i njihova razrednica Dragana Viljanac, psihologinja Ivana Borić Letica te pedagoginja Gordana Popović bili su na predstavi i panel-raspravi „Umjetnost kao medij u zaštiti mentalnog zdravlja“.
Učinak događaja na sve nas u publici bio je iznimno pozitivan kao i sama umjetnička intervencija nastala iz istraživanja koja pokazuju kako srednjoškolci preventivne radionice i kazališnu predstavu o mentalnom zdravlju smatraju najkorisnijim intervencijama za svoju populaciju.
U našoj školi uredili smo pano zahvaljujući pedagoginji i učenicama Paoli Rihter i Mariji Verhas iz 4. n. Također, pedagoginja je s 1. g razredom održala pedagošku radionicu na temu mentalnog zdravlja. Učenici su na radionici mogli saznati nešto više o svojim emocijama te o osobinama kolega iz razreda.
Sve ove aktivnosti bile su prilika zajedničkog otvaranja prostora i vremena za podršku našim učenicima koji se nalaze pred brojnim izazovima, a s ciljem očuvanja i unapređivanja mentalnoga zdravlja i dobrobiti pojedinaca i zajednice.
Gordana Popović, prof.