preskoči na sadržaj

Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića Osijek

Login
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

cyberbullying zaustavimo i smiješak na lice stavimo
Priručnik za pomoćnike u nastavi za rad s djecom s teškoćama u razvoju
Intervju s roditeljima - odgovori koje je dobro znati
Oglasna ploča
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
PROGRAMI KOJE SMO UPISALI U ŠKOLSKOJ GODINI 2023./24.
Autor: Administrator , 24. 4. 2023.


Tehničar nutricionist

Prirodoslovna gimnazija

Kozmetičar

Web dizajner

 


TEHNIČAR NUTRICIONIST

OPIS PROGRAMA

Tehničar nutricionist novo je i vrlo atraktivno i traženo zanimanje. Nutricionisti su educirani  o načelima prehrane svih populacijskih kategorija, znaju što razni prehrambeni proizvodi sadrže i kako utječu na ljudsko zdravlje. Uče o proizvodnji i pripremi različitih vrsta polupripremljene i pripremljene hrane, dijetetskim proizvodima namijenjenima posebnim skupinama potrošača, niskoenergetskim proizvodima, proizvodima veće biološke vrijednosti i dr.

Nastavni predmeti koji se pri upisu dodatno boduju: Biologija, Kemija i Tehnička  kultura.

POŽELJNE OSOBINE

Dobro opće zdravstveno stanje, strpljivost i preciznost u radu, emocionalna stabilnost, komunikacijske vještine, kulturno ophođenje sa suradnicima i korisnicima usluga
Ovo zanimanje ne preporučuje se osobama s oštećenjem osjetila njuha i okusa, bolesti kože, neraspoznavanjem boja te osobama koje su alergične na prehrambene sirovine i njihove prerađevine.
Za upis u obrazovni program tehničar nutricionist učenik treba priložiti liječničku potvrdu nadležnog liječnika o nepostojanju zdravstvenih kontraindikacija za obavljanje zanimanja.

RADNI UVJETI

Posao nutricionista odvija se uglavnom u zatvorenom prostoru (prehrambenoj industriji, bolnicama, školama, ugostiteljstvu, domovima umirovljenika i studentskim restoranima) ili u laboratoriju.

KAMO POSLIJE SREDNJE ŠKOLE

U četvrtom razredu srednje škole učenici izrađuju i brane završni rad te položenim završnim ispitom stječu kvalifikaciju za tržište rada. Učenici se mogu zaposliti u iznimno širokom području vezanom za hranu:                                           

- u prehrambenoj industriji

- u farmaceutskoj industriji

- u državnim službama/ministarstvima zdravstva, poljoprivrede, ribarstva i prehrane

- u socijalnim službama 

- u službama školske prehrane

- u privatnim specijalističkim ordinacijama koje pružaju i usluge dijetetskog savjetovališta

- u prodavaonicama zdrave hrane.

Polaganjem ispita državne mature tehničari nutricionisti mogu nastaviti svoje obrazovanje na višim i visokim školama, odnosno srodnim fakultetima, kao što su: prehrambeno-biotehnološki, farmaceutsko-biokemijski, medicinski i ostali srodni fakulteti.

PRIRODOSLOVNA GIMNAZIJA

OPIS PROGRAMA

Prirodoslovna gimnazija četverogodišnji je općeobrazovni smjer koji naglasak stavlja na prirodoslovne predmete. Prema „Velikom rječniku hrvatskoga standardnog jezika“ definicija riječi prirodoslovlje označava „sve prirodne znanosti koje proučavaju i istražuju zakonitosti i život prirode“.

Kurikul prirodoslovne gimnazije temelji se na jasno određenim ishodima učenja i uključuje sva predmetna područja, obvezne i izborne predmete te ostale nastavne aktivnosti poput fakultativne, dodatne i dopunske nastave.

Nastavni predmeti koji se pri upisu dodatno boduju: Biologija, Kemija i Fizika.

PREDNOSTI UPISA U PRIRODOSLOVNU GIMNAZIJU

Program prirodoslovne gimnazije posebnu važnost pridaje znanju i vještinama iz prirodoslovne skupine predmeta, i to u satima praktičnog laboratorijskog rada koje učenici imaju u specijaliziranim učionicama i laboratorijima. Upravo je taj dio praktičnog obrazovanja posebnost naše škole. Naši gimnazijalci godišnje odrade dodatnih 140 sati laboratorijskog rada iz Biologije, Fizike i Kemije, što im omogućuje iskustveno svladavanje znanja iz ovih područja. Specijalizirane učionice i laboratoriji izvrsno su opremljeni i prilagođeni potrebama svakog od tih predmeta i u njima naši učenici razvijaju svoje prirodoznanstvene kompetencije. Takvim načinom rada čini se odmak od uvriježenog mišljenja kako je ova skupina predmeta „suhoparna“ i teška, a suradničkim učenjem i inovativnim metodama rada učenici vrlo brzo postaju dodatno motivirani. Pojačan program iz prirodoslovlja naše učenike odlično priprema za niz vrlo atraktivnih fakulteta, poput medicine, farmacije, biotehnologije i ostalih prirodoslovnih fakulteta.

KAMO POSLIJE SREDNJE ŠKOLE

Naši učenici ostvaruju izvrsne rezultate na državnoj maturi te upisuju prestižne fakultete iz područja prirodoslovlja (medicina, farmacija, biologija, biokemija, kemija, veterina, prehrambena tehnologija itd.), ali i humanističkih, društvenih i drugih znanosti. Bivše čenike često susrećemo na uspješnim radnim mjestima poput fakulteta, u znanstvenim laboratorijima i u skupinama koje se bave istraživačkim znanstvenim radom.

NOVO – KOZMETIČAR PREMA MODELU DUALNOG OBRAZOVANJA

OPIS PROGRAMA

Zanimanje kozmetičar od ove se godine uvodi prema strukovnom kurikulumu za stjecanje kvalifikacije kozmetičar prema modelu dualnog obrazovanja. Model dualnog obrazovanja ima fokus na učenju temeljeno na radu, što znači da će se učenici više obrazovati kod poslodavca i stjecati kompetencije koje će im omogućiti kvalitetniju prilagodbu tržištu rada. Kako bi se to postiglo, na inicijativu Škole, dogovorena je suradnja s poslodavcima –  kozmetičkim salonima, te su poslodavci upisani u službeni registar Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Nastavni predmeti koji se pri upisu dodatno boduju: Biologija, Kemija i Likovna  kultura.

POŽELJNE OSOBINE

Kozmetičar mora imati dobar vid i sposobnost razlikovanja boja i nijansi, spretne ruke za precizan rad i sposobnost razlikovanja dodirom. Poželjno je da su budući kozmetičari kreativni i strpljivi te s izraženim smislom za estetiku. Tijekom školovanja razvijat će svoje komunikacijske vještine jer obilježje je ovog zanimanja ljubazan i profesionalan pristup klijentima i suradnicima.

Za upis u obrazovni program ­­­­­­­­­kozmetičar prema modelu dualnog obrazovanja učenik treba priložiti liječničku potvrdu Medicine rada o nepostojanju zdravstvenih kontraindikacija za obavljanje zanimanja.

KAMO POSLIJE SREDNJE ŠKOLE

U četvrtom razredu srednje škole učenici izrađuju i brane završni rad te položenim završnim ispitom stječu kvalifikaciju za tržište rada. Kozmetičari se mogu zaposliti u kozmetičkim salonima i trgovinama kozmetičkih preparata te kao profesionalni šminkeri na televiziji, u kazalištu, u fotografskim studijima i sl. Kozmetičari skloni poduzetništvu mogu otvoriti vlastiti kozmetički salon. Također, mogu organizirati i voditi edukacijske tečajeve, voditi savjetodavne televizijske i radijske emisije te kreirati različite medijske sadržaje. Položenim ispitima državne mature kozmetičari, poput svih četverogodišnjih smjerova, stječu pravo upisa na fakultet te mogu nastaviti obrazovanje u odabranom smjeru.

 

WEB DIZAJNER

OPIS PROGRAMA

Web dizajner pruža usluge osmišljavanja i izrade korisniku pristupačnog i upotrebljivog web sučelja za razne uređaje, primjene i okruženja. Web dizajner obavlja poslove: istraživanja potreba projekta, osmišljavanja web sučelja uz stalnu komunikaciju sa suradnicima, prototipiranja i izrade vizualnog oblikovanja projekta u za to predviđenim alatima, oblikovanje web sučelja, testiranja i objave web projekta te održavanja i nadogradnje web projekta. Posao web dizajnera sučelja uglavnom je projektno orijentiran. Rad web dizajnera sadrži dva glavna područja: dizajniranje korisničkih sučelja i iskustava (user interface i user experience design) te poznavanje i korištenje skriptnih jezika za oblikovanje korisničkih sučelja (front-end razvoj). Za uspješno obavljanje posla nužno je usvajanje znanja o novim tehnologijama i cjeloživotno učenje.

Nastavni predmeti koji se pri upisu dodatno boduju: Fizika, Likovna kultura i Tehnička kultura.

WEB DIZAJNER RAZUMIJE I MOŽE:

- identificirati tip, vrstu, svrhu web rješenja i ciljanu skupinu korisnika

- izvesti vizualni koncept web rješenja

- primijeniti internet tehnologije ovisno o web platformi

- prikupiti web sadržaje sukladno namjeni web rješenja

- izraditi dizajn i raspored web elemenata (layout) web rješenja

- izraditi i objediniti elemente u funkcionalno web rješenje

- provesti postupke prilagodbe za različite web platforme

- testirati i objaviti web rješenje

- voditi poslovnu i projektnu dokumentaciju i izvoditi sigurnosne kopije (backup)

-  održavati i nadograđivati web rješenje

POŽELJNE OSOBINE

- razvijena psihomotorika, dobar vid, raspoznavanje boja i njihovih nijansi, sposobnost brzog uočavanja, dobra misaona koncentracija, dobra spretnost prstiju, prilagodljivost, tolerancija i fleksibilnost u radu

- sposobnost komunikacije s klijentima i suradnicima unutar dizajnersko- programerskog tima

- preciznost i dosljednost u realizaciji radnih zadataka, odgovornost prema poslu, radnim zadacima, suradnicima i opremi

Za upis u obrazovni program web dizajner učenik treba priložiti liječničku potvrdu nadležnog liječnika o nepostojanju zdravstvenih kontraindikacija za obavljanje zanimanja.

KAMO POSLIJE SREDNJE ŠKOLE

U četvrtom razredu srednje škole učenici izrađuju i brane završni rad te položenim završnim ispitom stječu kvalifikaciju za tržište rada.

Zanimanje web dizajnera omogućuje zapošljavanje i samozapošljavanje u području izrade web rješenja. Na radnom mjestu može napredovati te se specijalizirati za pojedine poslove (npr. web dizajner za mobilne aplikacije, web dizajner za računalne animacije i dr.). Za složenije poslove poželjno je visokoškolsko obrazovanje ili usavršavanje uz stjecanje certifikata za pojedina područja struke. Web dizajner primjenjuje grafičko oblikovanje, prema estetskim zakonitostima, uz poznavanje web programiranja. Za uspješno obavljanje posla nužno je usvajanje znanja o novim tehnologijama i cjeloživotno učenje.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju