« Lipanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
"Ljudi mogu zaboraviti što si rekao, ali nikada neće zaboraviti kako si na njih djelovao i kako su se osjećali u tvom društvu."
Carl W. Buechner
Školska pedagoginja Tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića :
Gordana Popović, prof., stručna suradnica pedagog - izvrsna savjetnica
tel: 031 659910
e-mail: gordana.popovic@skole.hr
Radno vrijeme: od 8:00 do 14:00 sati
PEDAGOG/INJA U SUVREMENOJ ŠKOLI
U suvremenoj školi 21.stoljeća briga za prikladan i cjelovit razvoj mladih nemoguća je bez pedagoga kao najšire profiliranijeg stručnog suradnika. Uloga pedagoga u današnjoj školi na putu razvoja ideja, planiranja, izvedebe i evaluacije od izuzetnog je značaja za odgojno-obrazovni rast i razvoj škole, za razvoj i provedbu novih ideja koje prate potrebe suvremenog društva i novih generacija.
Djelatnost pedagoga kao člana razvojno-pedagoške službe usmjerena je na unaprjeđenje svih sastavnica odgojno-obrazovnog rada škole. Pri tome se misli na:
1.planiranje i programiranje
2.savjetodavni rad i neposredno izvođenje pedagoških aktivnosti,
3.anlizu, istraživanje i vrednovanje pedagoškog procesa i postignuća
4.usavršavanje i uvođenje promjena
5.informiranje i dokumentiranje
Naglasak je na činjenici da školski pedagog razumije složenost svoje profesije, bude posvećen vlastitom profesionalnom razvoju, spreman njime upravljati kako bi lakše i učinkovitije pratio promjene .
Pedagog radi s učenicima, nastavnicima i roditeljima te surađuje s ravnateljem škole i ostalim stručnim suradnicima u školi ( psiholog, školski knjižničar) i stručnjacima koji rade u drugim institucijama povezanim sa školom.
Uključen je u stručno usavršavanje nastavnika, sam se stručno usavršava te uvodi nastavnike početnike u odgojno-obrazovni rad. Posjećuje i prati nastavu, priprema i provodi pedagoške radionice, pregledava školsku dokumentaciju i vodi svoju, sudjeluje u radu stručnih i upravnih tijela škole, u kulturnoj i javnoj djelatnosti škole, surađuje s razrednicima, a značajna je i njegova savjetodavna uloga te pružanje podrške učenicima, nastavnicima i roditeljima.
Učenici imaju priliku surađivati s pedagoginjom kroz različite pedagoške radionice na satu razrednog odjela ili projekte u sklopu Školskih preventivnih programa ili po potrebi u ostalim aktivnostima razrednog odjela. Također, prema potrebi i u dogovoru s razrednicima ili predmetnim nastavnicima s učenicima provodi individualno savjetovanje s ciljem prevencije neprimjerenih ponašanja te pružanje podrške i pomoći prvenstveno u učenju.
Pedagoginja nastoji s nastavnicima unaprijediti nastavu planirajući je prema pristupu usmjerenom na učenika u svrhu stalnog poboljšavanja i prilagođavanja potrebama svih dionika odgojno-obrazovnog procesa..
Na satu razrednog odjela provodi radionice s učenicima s temama tolerancije i nenasilja, pozitivne komunikacije, uvažavanja različitosti, djelotvornijeg učenja, profesionalnog informiranja i sl. Prati provođenje izvannastavnih aktivnosti i učeničke uspjehe. Sudjeluje u organizaciji različitih javnih događanja u školi i obilježavanju značajnijih datuma. S učenicima provodi i individualni savjetodavni rad koji može pomoći u usvajanju metoda učenja, izradi osobnog plana učenja, postavljanju ciljeva i planiranju slobodnog vremena koje će pridonijeti boljem osobnom uspjehu i razvoju te na taj način ispraviti ocjene, razviti svoje samopoštovanje ili se izboriti za svoje mišljenje prihvatljivim načinom reagiranja.
Svojim radom i primjerom potiče razvijanje socijalnih vještina i nenasilne komunikacije učenika i nastavnika te se zbog toga često događa da učenici budu upućeni na razgovor o situacijama koje valja riješiti pomoću takvih vještina.
Neki ljudi gledaju stvari i pitaju: „Zašto?“
Drugi gledaju stvari i pitaju: „Zašto ne?“
G.B. Shaw